Spelregels kopers

  • U heeft een Business-totaal-abonnement op FloraXchange.
  • U geeft machtiging voor automatische incasso van de facturen.
  • U doet alle handel met de aangesloten kwekers over dit platform.
  • U houdt zich aan de twee uiterste bestelmomenten (9.00 uur en 15.00 uur)
  • U heeft tot 23:59 uur op de dag van leveren de tijd om een transactie af te keuren d.m.v. een klacht. Doet u dit niet dan wordt de transactie aan u gefactureerd.

Hoe werkt het voor kopers

  • Op een aparte sectie van FloraXchange wordt het totaalaanbod getoond van alle deelnemers die meedoen aan dit initiatief. (Dit aanbod wordt ook ontsloten middels VMP en Quote berichten naar de webshops van de aangesloten kopers)
  • Kwekers zullen op het platform netto prijzen hanteren (exclusief transport-, fust- en stickerkosten) waarbij rekening wordt gehouden dat de afhandeling op een efficiënte wijze verloopt.
  • We kennen twee uiterste bestelmomenten met beiden een uiterst tijdstip waarop de bestelling bij de kweker klaar staat voor transport. Voor 9:00 uur besteld is 11:00 uur gegarandeerd klaar voor transport. Voor 15:00 uur besteld is om 18:00 uur klaar voor transport.
  • Alle kwekers hebben de beschikking over een labelprinter en hebben de mogelijkheid om de aangeboden labels  af te drukken. De vergoeding hiervoor wordt door kweker bepaald.
  • Transport wordt gedaan door jullie logistieke partner. Wij geven de transporteur inzicht in wat hij waar kan halen en ook in wat er vroegtijdig klaar staat.
  • U heeft tot middernacht (voor 9:00 besteld op de dag zelf en voor 15:00 besteld tot de nacht erna) de tijd om een transactie via het platform van een eventuele klacht te voorzien. De kweker komt vervolgens met een voorstel. Registratie van het verloop is voor beide partijen vastgelegd en inzichtelijk. 
  • Indien u na vijf dagen niet heeft gereageerd wordt het voorstel van de kweker als geaccepteerd aangemerkt en aan u gefactureerd.
  • Alle transacties waar geen klacht op rust worden ‘s-nachts aan u gefactureerd, u krijgt één verzamelfactuur van alle handel per dag met een digitale (en leesbare) uitsplitsing tot op transactie niveau.
  • Bedragen worden 7 dagen na facturatie van uw rekening geïncasseerd. De kwekers worden betaald nadat de betaling definitief is bijgeschreven.
  • Wij brengen 15,- per factuur aan administratiekosten aan de koper in rekening tot een maximum van 5 facturen per week.
  • Een transactie die u plaatst is in de regel altijd leverbaar. Een kweker kan een transactie uitsluitend markeren voor gezien. Mocht een kweker een transactie niet kunnen leveren zal hij zelf contact met u moeten opnemen om dit te regelen. U kan de transactie vervolgens (als enige) van het platform verwijderen.